Ovu je školsku i nastavnu godinu Srednja škola Isidora Kršnjavoga započela s 4 nova Erasmus+ projekta u području KA229 – strateška partnerstva, a nastavlja se partnerstvo na Erasmus+ KA229 projektu Lernen mit Spaß – Unterrichten mit modernen Lernmethoden. Svi su projekti sufinancirani sredstvima EU.
Ovih pet projekata trebali bi pomoći internacionalizaciji naše srednje škole, osmišljavanju novih kurikuluma te dati dodatnu vrijednost europskoj dimenziji, vidljivosti škole u Europskoj uniji i unapređenju suradnje škole i lokalne zajednice. Razvijanje vještina i stjecanje novih kompetencija učenika i nastavnika dodatno će osnažiti naše školske kapacitete, učvrstiti našu školu u okružju konkurentnih škola s našega područja te učenike pripremiti za nastavak školovanja i tržište rada.
Svaki od projekata ima svoje zadane ciljeve i teme, ali i određena pravila provedbe. Također, učenicima i nastavnom osoblju omogućuju se mobilnosti u partnerske zemlje, kao i dolazak partnera u Našice. Tijekom trajanja projekata provode se redovite analize i evaluacije, radionice, predavanja, istraživanja, surađuje se na eTwinning platformi, koriste se digitalni alati, suradničko učenje, kritičko promišljanje, upoznaju naslijeđe i kultura europskih zemalja, obrazovni sustavi, dijele iskustva s kolegama i učenicima u školama.
U projektima sudjeluje dvadesetak profesora koji su okupljeni u timove za svaki projekt, a koordinatori su profesori Mirjana Rajić, Adrijana Rajić, Goran Hajnal i Nikolina Pavlović.
Lernen mit Spaß – Unterrichten mit modernen Lernmethoden, Erasmus+ KA229 2019./2021.
Vrijednost projekta ovoga projekta je 143.560 eura od čega se 26.642 odnosi na našičku srednju školu.
Koordinatorska ustanova je iz Braniewa (Poljska), a partnerske su ustanove Taranta (Italija), Ourensea (Španjolska), Nyíregyháza (Mađarska) i SŠ Isidora Kršnjavoga.
Glavni je cilj povećati motivaciju učenika za učenje njemačkog jezika. Učenici će imati priliku komunicirati u stvarnim situacijama, služiti se IKT-om u lekcijama, koristit će se nove metode i alati za podučavanje komunikacijskog rječnika na stranom jeziku. Učenici će surađivati s nastavnicima tijekom razvoja i testiranja inovativnih nastavnih metoda i pomagala. Uz to, napisat će scenarije za zajedničku kazališnu predstavu, pripremiti kostime i ukrase te ih predstaviti školi i lokalnoj zajednici. Koristit će se dostupnim tehničkim sredstvima i internetskim aplikacijama. Naučit će komunicirati na stranom jeziku sa svojim vršnjacima iz drugih zemalja tijekom virtualne suradnje, kao i osobnih kontakata.
Planirano je 6 mobilnosti te jedna mobilnost nastavnika koja je bila u rujnu 2019. u Španjolskoj. Mobilnost u Italiji je uspješno završena 2020. godine. U projektu će sudjelovati učenici koji ove školske godine pohađaju prvi, drugi i treći razred.
Sailing the sea of time – European history as our (hi)story, Erasmus+ KA229 2020./2022.
Vrijednost projekta je 179.120,00 eura, od toga se 29.496,00 odnosi na našičku srednju školu.
Koordinatorska ustanova je škola iz Wilhelmshavena (Njemačka), a partnerske su škole iz Ljubljane (Slovenija), Volosa (Grčka), Perugie (Italija), Rumillyja (Francuska) i naša srednja škola.
Motivacija za projekt je osvijestiti učenike da su mir i međunarodna suradnja blago koje treba aktivno zaštititi. Cilj je promicati poštovanje (prema osobama i kulturama) i odgovornost (društvenu i osobnu) kao vrijednosti za pravedno i nediskriminirajuće društvo. Učenici će upoznati konstruktivne i destruktivne trenutke europske povijesti, saznati razne kulturne veze među našim zemljama i otkrivati vrijednosti koje ih povezuju kroz vremena i granice s jednim kulturnim jedinstvom: Europom. Vježbat će konstruktivnu i interkulturalnu interakciju.
Planirano je 6 mobilnosti te jedna mobilnost nastavnika u Njemačkoj. U projektu će sudjelovati učenici koji su ove školske godine prvi, drugi i treći razredi.
Sound (STEM) all around, Erasmus+ KA229 2020./2022.
Vrijednost projekta je 142.625,00 eura, a iznos koji se odnosi na našičku srednju školu je 32.702,00 eura.
Koordinatorska ustanova je SŠ Isidora Kršnjavoga, a partnerske su ustanove iz Denizlija (Turska), Komotinija (Grčka), Etimesguta (Turska) i Motrila (Španjolska).
Opći cilj projekta je promijeniti percepciju i stav te povećati motivaciju učenika za učenje STEM područja. To se namjerava učiniti povezivanjem socio-humanističkih, umjetničkih i STEM predmeta kroz niz radionica, eksperimente, istraživanja, prezentacije i korištenje suvremenih nastavnih metoda te kroz upotrebu različitih digitalnih alata iz fizike, matematike, zemljopisa, povijesti, filozofije, glazbe, religije, stranih jezika i drame, a poveznica će biti zvuk kao tema.
Planirano je 5 mobilnosti te jedna mobilnost nastavnika u Našicama. U projektu će sudjelovati učenici koji su ove školske godine prvi i drugi razredi.
Architecture – a journey through time and space, Erasmus+ KA229 2020./2022.
Vrijednost projekta je 189.330,00 eura, a od toga iznosa 30.300,00 eura odnosi se na našičku srednu školu.
Koordinatorska ustanova je iz Koszalina (Poljska), a partnerske su ustanove iz Bukurešta (Rumunjska), Albacetea (Španjolska), Caldas da Rainha (Portugal), Napulja (Italija) i SŠ Isidora Kršnjavoga (Našice, Hrvatska).
Projekt uključuje promatranje arhitektonskih objekata na raznim mjestima u Europi oko kojih su razvijene projektne aktivnosti, uključujući vježbe u projektiranju i izgradnji arhitektonskih objekata, matematičke vježbe, ICT (uključujući programiranje i 3D tisak) i učenje engleskog jezika. Također su planirani posjeti mjestima od posebne znanstvene ili kulturne vrijednosti (muzeji, znanstveni centri, arhitektonski objekti). Između mobilnosti odvijat će se aktivnosti u vezi s matematikom, ICT-om (s 3D programiranjem i ispisom) i učenjem stranih jezika. Cilj projektnih aktivnosti i posjeta u različitim zemljama je zainteresirati studente za zajedničku europsku znanstvenu i kulturnu baštinu, povećati europsku svijest i razviti nove, inovativne metode poučavanja na razini učitelja i institucija.
Planirano je 6 mobilnosti. U projektu će sudjelovati učenici koji su ove školske godine prvi, drugi i treći razredi.
Learn IT, Erasmus+ KA229 2020./2022.
Vrijednost projekta je 154.899 eura, od toga se 31.550 eura odnosi na našičku srednju školu.
Koordinatorska ustanova je iz Trysila (Norveška), a partneri su iz Brage (Portugal), Aigioa (Grčka), Jelgavas novada pasvaldibe (Latvija), Cádiza (Španjolska) i SŠ Isidora Kršnjavoga.
U središtu projekta je uvođenje i korištenje programiranja u tradicionalnim školskim predmetima, kao što su društvene znanosti, matematika, strani jezici, tjelesni odgoj i prirodne znanosti te razvoj vještina. Dječacima će se pružiti novi pristup tradicionalnim školskim predmetima kroz programiranje, a istovremeno potaknuti i dati djevojkama novi pristup tehnologiji i programiranju kroz ostale predmete koje prema statistikama svladavaju. Time će se ojačati ravnopravnost spolova. Nastavnici partnerskih škola kao i drugih lokalnih škola imat će metode, nastavni materijal i uzorke koda koji će koristiti u svojim lekcijama.
Planirano je 6 mobilnosti. U projektu će sudjelovati učenici koji su ove školske godine prvi i drugi razredi.
Izvor: SŠ Isidora Kršnjavoga Našice/Nikolina Pavlović, prof.