Obilježen Dan jedinstvenog europskog broja 112

Dan jedinstvenog europskog broja 112 obilježen je danas i u Područnom uredu Centra 112 u Osijeku, a prigodnom sastanku nazočio je zamjenik župana Goran Ivanović, ujedno načelnik Stožera Civilne zaštite Osječko-baranjske županije.  Voditelj osječkog Centra 112 Zvonko Grgec istaknuo je kako je 2018. godine ovaj Centar ukupno zaprimio 120.618 telefonskih poziva, odnosno prosječno 331 poziv svakog dana. Od tog broja prema policiji je preusmjereno 13.528 poziva, prema vatrogascima 1.547, a prema hitnoj medicinskoj pomoći 17.069 poziva. Iako Državna uprava za zaštitu i spašavanje od sredine prošle godine djeluje u sustavu Ministarstva unutarnjih poslova, način rada Centra 112 praktično je isti. Naravno, nastoji se provesti daljnja unaprjeđenja u radu, što se bilježi osobito u modernizaciji opreme, a sve u cilju snažnijeg rada u službi građana. – Dobro je što se i na ovaj način podsjećamo koliko je Služba 112 bitna. Pozivom na broj 112 svaki građanin može dojaviti bilo kakvu devijaciju, kao požar, poplavu ili bilo koji drugi događaj, te biti siguran da je poziv primljen i raspoređen ostalim žurnim službama. Ovaj sustav sada treba iskoristiti za daljnju dogradnju – rekao je zamjenik župana Ivanović te pojasnio: – Žurne službe poput hitne medicinske pomoći, vatrogasaca, policije, HGSS-a i Crvenog križa čine Stožer Civilne zaštite, a Osječko-baranjska županija želi napraviti Operativni centar za njihovu obuku te zapovjedni centar. Smatramo da su dobra priprema i obuka žurnih službi na jednom mjestu izuzetno važni za kvalitetno reagiranje u slučaju potrebe. Župan Ivan Anušić dao je suglasnost za traženje optimalne lokacije za takav centar pa se razmatra nekoliko mogućih lokacija. Kada riješimo imovinsko-pravne odnose za lokaciju, kroz fondove EU osigurat će se sredstva za izgradnju Centra – rekao je. U svim državama Europske unije broj 112 koristi se kao jedinstveni broj za hitne službe od 1991. godine, a u Hrvatskoj od 2005. godine. U 2018. godini na razini Republike Hrvatske zaprimljeno je 1.487.042 poziva na broj 112 od kojih je 61,3 % bilo namjenskih, 38,3 % nenamjenskih i  0,4 % zlonamjernih poziva. Pozivi su se odnosili na 425.599 događaja od kojih je 58,3 % bilo medicinskih, 32,0 % sigurnosnih, 6,0 % složenih i 3,7 % vatrogasnih.

Značajke i prednosti broja i Sustava 112 za građane i turiste te za sve hitne službe su:

  • Broj 112 građanima i turistima dostupan je 24 sata dnevno, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka.
  • Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u stresnim okolnostima.
  • Pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te udruga građana koje su svojim aktivnostima i sposobnostima vezane za sustav civilne zaštite, kao što su lovci ili ronioci.
  • Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja na broj 112 te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na stranom jeziku.
  • Pozivom na broj 112 štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operater na broju 112 nakon dojave hitnog slučaja alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne i druge nadležne službe u određenoj situaciji.
  • Hitne službe u svom operativnom radu nisu ometane zlonamjernim, nenamjenskim ili višestrukim opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju jer im operater na broju 112 takve pozive ne prespaja.izvor:OBŽ
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest