Ponedjeljak, 28 travnja, 2025
spot_img
HomeGlazbene vijestiDiskografija u RH

Diskografija u RH

ImageOve godine distributeri nosača zvuka potvrdili su crnu statistiku kako je i u 2007. prodaja pala za dvadeset posto u odnosu na prethodnu godinu. Diskografska industrija nije imala razloga za slavlje. No, Hrvatska se čini prilično stabilno tržište gdje se još uvijek ne osjeća negativan trend prodaje nosača zvuka, kao što je to slučaj vani. Internet je postao nezaobilazan, sudjeluje u svim sferama promotorskih aktivnosti: kupnja ulaznica, skidanje glazbe, dražbe, suveniri… S druge strane promotori iskorištavaju situaciju te nesmetano obasipaju korisnike reklamnim materijalom. Slobodno možemo zaključiti kako popularni CD nije više primarni izvor prihoda od glazbe. Cijela situacija u glazbenom svijetu se promijenila.

ImagePrvi koji su promijenili stav su koncertni promotori: podigli su cijene koncerata, posebno velikih zvijezda. Tu se ističe globalni koncertni promotor Live Nation koji je dobio sva prava vezana uz Madonnu, potpisavši ugovor težak 60 milijuna funti. Prošle godine su velika imena poput Radioheada i Princea primijenila drukčiji pristup fizičkim medijima. Prince je tako svoj novi album 'Earth' u Velikoj Britaniji podijelio putem tabloida, dok je Radiohead objavio 'In Rainbows' putem interneta na svojoj stranici dopuštajući obožavateljima da sami odluče koliko će platiti i hoće li uopće platiti isti, a na kraju je ispalo da se kao srednja cijena iskristalizirao iznos od pet funti po skidanju.
U Hrvatskoj je stanje još uvijek pozitivno. Tako je primjerice u prošlog godini Croatia Records ostvarila 11 posto veću komadnu prodaju od prethodne godine. Pažljivo su birali što objavljuju uz bogate popratne sadržaje: tekstove pjesama, galerije slika i sl. Aquarius Records kao glavni zastupnik Universala ostvarili su 23,7 posto veću prodaju nosača zvuka u odnosu na 2006., ali manju zaradu zbog tzv. 'premium' cijena. ImageMenart također bilježi ukupni rast od 6 posto na domaćem i katalogu Sony BMG, dok je Dancing Bear koji zastupa Warner ostvario približno jednaku prodaju nosača zvuka kao i prošle godine.
U Hrvatskoj postoje dva servisa za skidanje glazbe: Fonoteka i Cedeterija. S obzirom na sadašnji trend digitalne prodaje uskoro će biti potrebe za trećim servisom.
Što se tiče zaposlenih u glazbenom svijetu, vani je u opadanju, no u RH se ne razmišlja o otkazima, već o otvaranju novih radnih mjesta. Kod nas se teško mijenjaju navike, a naše tržište iako je malo potvrđuje se kao stabilno.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Najčitanije

Recent Comments

error: Sadržaj je zaštićen! Autorsko pravo radija Našice