Planinare na Uskrsni ponedjeljak svi putevi vode na Bedemgrad

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Članovi Planinarskog društva “Krndija” Našice jučer su bili na tradicionalnom izletu na Bedemgrad na kojeg idu svake godine na Uskrsni ponedjeljak. Dojmove s izleta pročitajte u izvještaju predsjednika društva Hrvoja Tržića:

“Naše planinarsko carstvo je planina Krndija, a svi njeni putevi vode još od pradavnih vremena srednjeg vijeka i antičkih praskozorja na Bedemgrad, hram planinarstva, ljepotu arhitekture i svjedoka čovjekove kreativnosti, ljubavi i inteligencije, ali i vječitih sukoba i želje za vlašću i moći. Propadoše mnoge države i društvene zajednice, a ostadoše čovjek i utvrda u prekrasnoj prirodi Krndije. Ostaju ljudi kojima je Bedemgrad središte njihovog planinarskog svijeta i često ga posjećuju. Nama članovima PD-a “Krndija” Našice na Uskrsni ponedjeljak Bedemgrad je uvijek rado odredište i tako već godinama. Ovog puta smo promijenili našu rutu koja je godinama išla najprije iz sela Gradac, a onda iz Seone Našičkim planinarskim putem. Adaptacija novog objekta planinarske kuće “Krndija” u Velikoj Londžici pozvala nas je da ove godine počnemo naše druženje s tog mjesta. Sunčano jutro i gradsku gužvu te blagdanski ugođaj u gradu vrlo brzo smo zamijenili tišinom Londžice i slikama flore i faune. Ovdje nas se skupilo 17 članova, dva “vanjska” suradnika i dva domaća razigrana psa.

Krećemo se SPP-om po pitomim brežuljcima okupanima proljećem. U daljini vizure Dilj gore, a ispred nas prostrana i beskrajna kao tek rođena zelena šuma. Darove našeg planeta koje štujemo uživajući u prirodi baš na današnji Dan planeta Zemlje vidimo na svakom koraku. Penjemo se na greben Ambarskog brda i uživamo u laganoj šetnji. Spuštamo se do izvora pitke vode i nekadašnjeg poznatog našičkog odmarališta Ivinih vrela koja svjedoče mnogim druženjima poznatih i nepoznatih. Krijepimo se pitkom vodom koja osvježava najbolje i liječi od blagdanskih mamurluka. Prelazimo Dubočki jarak pa ubrzo cestu i evo nas na predjelu Rečica ili Fegerovac s vikendicama na rubu šume i planine. Ovdje počinje i Našička geološka staza koja svjedoči starosti planine. Penjemo se na rimsku cestu tik ispod Bedemgrada. Rimska cesta postoji još u tragovima i definitivno je treba otrgnuti zaboravu.

Na Bedemgradu spoj debele hladovine i sunca koje je na vrhuncu, miris blagdanskih delicija, lavež razigranih pasa Nere i Campija i odmor. Mnogi bi tu i ostali i u tišini, ali morali smo se vratiti kako bismo potrošili još blagdanskih kalorija. Različitih vrsta kolača i šunki se nudilo, a najupečatljivija je bila Thomasova “šunka njemačka” (šunka na mački kako on to zna reći na tečnom hrvatskom). Dobro se tome nasmijasmo, a s tim objedom u prirodi i smijehom je završila predstava za nepce, dušu i tijelo i vraćamo se istim putem do Londžice.

Mnoštvo fotografija spomenik su današnjem izletu od kojih su mnoge remek djela mladosti, ludosti i veselja planinarskog druženja i naših puteva koji na Uskrsni ponedjeljak uvijek vode na Bedemgrad.

Do idućih druženja!
Umor prolazi, a zadovoljstvo ostaje.”

Izvor: PD “Krndija” Našice

Čestitke slušatelja

Vjenčanja i godišnjice braka, rođendani i imendani prigodne su u kojima svojim najmilijima možete uputiti čestitku u emisiji „Čestitke slušatelja”.
„Čestitke slušatelja” u programu Radija Našice emitiramo četvrtkom i petkom u 17, a nedjeljom u 14 sati. Cijena čestitke je 15 kuna, mladencima darujemo snimku emitiranih čestitki.
Vidi više !

POSLJEDNJE OBJAVE

Jezični savjetnik

prof. Marija Pepelko

Imate li jezičnih pitanja, možete ih postaviti putem našeg obrasca.