Po riječima muzejske savjetnice NMMU-a i kustosice izložbe Ivane Rončević Elezović, bogata semantička potka toposa Venecije kao europske prijestolnice simbolizma, nasuprot stereotipima, pokazuje se kao bogato inspirativno vrelo umjetnicima kroz povijest sve do suvremenosti.

Ovaj se grad voda nudi svojom raskošnom povijesnošću i sasvim iznimnom ljepotom kao zahvalna tema umjetničkog izričaja, koje kroz ideju i izvedbu vještog autora, koji zna izmaći zamkama potrošenosti općih značenja, mogu biti obogaćene osobnim i posebnim aktualizacijama.- ustvrdila je u predgovoru izložbe.

Začudo, broj je umjetnina s venecijanskom motivikom u Zbirci Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti nevelik. Ipak, simptomatično je da se one protežu kroz čitav vremenski dijapazon koji muzej pokriva, kao i kroz sve njegove zbirke i različite umjetničke medije.- dodala je.

Podsjetila je kako se kroz čitavu povijest europske umjetnosti, kao i njihove Zbirke, te kroz sve njezine medije, može pratiti preokupaciju temom i motivikom Venecije. – Umjetnici iz svih krajeva svijeta hrlili su onamo, očarani famom o Italiji i njezinim gradovima, napose Venecijom, Rimom i Napuljem, zbog čega se ona sve više činila mjestom iz sna, nekom fantazmagorijom, fatamorganom u kojoj se više nije znalo gdje prestaje san, a počinje java. – rekla je.

Ovo se osobito odnosilo na Veneciju, grad labirint uličica i kanala – u kojem je lako izgubiti se. Prijestolnicu europskoga simbolizma obavijenu izmaglicom njezinih voda. – zaključila je.

Izložba ostaje otvorena do 31. listopada, kao dio ciklusa NMMU u gostima  – projektu fenomenoloških izložbi kojima taj muzej od 2022. omogućuje redovitu prezentaciju svoje zbirke tijekom obnove svog sjedišta Palače Vranyczany – Dobrinović.

HINA /foto: arhiva RNa